Tydzień Edukacji Globalnej 2014
Czy wiesz, co zjesz jutro?
Nie wszyscy na świecie są pewni codziennego posiłku
Tydzień Edukacji Globalnej 2012
Tydzień Edukacji Globalnej 2011
QUIZ - Sprawdź jakim jesteś konsumentem?
zobacz także:
Ogólnym celem projektu „Globalnie – Odpowiedzialnie. Zajecia edukacyjne dla nauczycieli”, jest przygotowanie nauczycieli do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości i uświadamianie im znaczenia globalnych współzależności.
Założenia:
Podstawowa edukacja szkolna nie jest wystarczająca, aby młodzież zyskała świadomość globalnych współzależności i była gotowa do stawiania czoła wyzwaniom współczesnego świata. Ogólna świadomość wzajemnego powiązania i przenikania systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych jest niska, nawet w dużych miastach, gdzie znajduje się wiele organizacji propagujących odpowiedzialny styl życia i informujących o problemach krajów globalnego Południa, jak również organizujących liczne wydarzenia propagujące ideę sprawiedliwego handlu. Zidentyfikowane potrzeby projektu wynikają z naszych dotychczasowych doświadczeń zdobytych w trakcie realizacji poprzednich projektów.
Działania:
I. szkolenia dla nauczycieli (poziom podstawowy)
Terminy:
Miejsce: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul, Rajska 1 – partner projektu
Zaproszenie dla nauczycieli>>>
II. Prowadzenie strony projektu www.etyczne.pl.
Strona zawiera nie tylko informacje o samym projekcie, ale dużo użytecznych linków do materiałów związanych z edukacją globalną.
Spodziewane rezultaty długofalowe:
Długoterminowym rezultatem projektu jest przygotowanie nauczycieli do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości i uświadomienie im znaczenia współzależności globalnych, przenikania systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych poprzez wsparcie merytoryczne grupy docelowej, a także przygotowanie i rozdystrybuowanie materiału edukacyjnego, który zostanie dostarczony do nauczycieli, organizacji społecznych oraz bibliotek publicznych, który będzie mógł być w przyszłości wykorzystywany przez wszystkich zainteresowanych zarówno dla potrzeb realizacji podstawy programowej (nauczyciele) jak i innych działań edukacyjnych podejmowanych przez trzeci sektor i biblioteki publiczne.
Projekt został tak skonstruowany, że zakłada multiplikację, a wypracowane efekty nie mogą pozostać bez kontynuacji. Po zakończeniu jego finansowania zamierzamy kontynuować - w ramach prowadzonej działalności statutowej - jego kontynuację w całości lub w rozwijając poszczególne działania w zależności od rekomendacji zawartych w raporcie ewaluacyjnym i możliwości pozyskania wsparcia finansowego w przyszłości. Na pewno zamierzamy wykorzystać rezultaty projektu w kolejnych latach przy kontynuowaniu wątku edukacji globalnej i obywatelskiej w naszych nowych działaniach.
PARTNER PROJEKTU: